TalentFinderens Hvad var populært i denne uge (46)

I  denne uge talte vi under “Åbent Vindue” på vores Fanside på Facebook lidt om god takt og tone i forhold til ansøgere. Og ingen tvivl om, at alle ansøgere bør behandles ordentlig – blandt andet ud fra devisen: at dem du møder op, møder du ofte også på vej ned.

Vi blev klogere på, at dårlige oplevelser ofte skyldes misforståelser. Eksempelvis kom den person, der havde et spørgsmål i emnet, efterfølgende i dialog med virksomheden, og de var rigtig glade for feed-back. Der var i denne situation tale om en fejl, der via dialog blev vendt til en positiv oplevelse. Så igen kan vi konkludere, at det vi siger, det glemmer vi og det vi ikke siger, det gemmer vi. Så mit råd er: Byd ind på en god måde – tag udfordringen op – prøv at konfrontere, det kan vendes til gode muligheder på sigt.

Tatarklubben
Det var også ugen, hvor jeg stødte på Tatarklubben. Jeg modtog en LinkedIn invitation fra Claus Mossbeck, som blandt andet skrev i sin invitation, at han ofte gav “en hånd” til os headhuntere i form af videresendelse af stillingsopslag osv. Til det spurgte jeg Claus: hvorfor gøre en Headhunters arbejde? “Det giver værdi for mig at hjælpe nogen videre” var Claus´svar.
Da det ikke er så ofte, at jeg møder den indstilling, googlede jeg Claus Mossbeck med følgende resultat: Adm. Direktør i Tatarklubben.

Tatarklubben er et forretningsnetværk med over 500 medlemmer fra marketings- og kommunikationsbranchen i Danmark. Læs mere her, og hør hvordan Tatarklubben gør en forskel.

Jeg må sige, jeg er imponeret. Mest fordi der er handling bag og jobs bliver besat den vej igennem. Dejligt at netværk virker.

Endorsements
Jeg blev udfordret på mit forrige blog indlæg om endorsements på LinkedIn. For mange er det svært at gennemskue. Og ja, jeg er helt enig, der sker mange justeringer på LinkedIn i øjeblikket, og det kan være udfordrende at bevare overblikket over dine muligheder.

Mht. Endorsements har jeg selv været i tvivl i denne uge i forhold til, hvordan jeg vil håndtere det. Jeg har besluttet, at jeg ikke kan “endorse” folk, jeg ikke kender ordentligtet strider imod mine værdier omkring ærlighed og troværdighed. Jeg håber, at folk oplever, at når jeg så “endorser” personer, så er det fordi jeg virkelig mener det. Omvendt stod jeg også i det dilemma, at jeg faktisk gerne ville “endorse” en samarbejdspartner, men han havde ikke valgt de skills, som jeg mener kendetegner ham allermest… modsat dilemma eller hvad siger du?

God weekend. Tak igen til alle jer, der følger mig, og alle jer  “nye”, der er kommet til i denne uge. Husk, at vi igen på mandag mellem 10 og 11 har åbent for spørgsmål på vores Facebook Fanside: “Vi elsker at arbejde”.

Skriv en kommentar